Har du noen gang prøvd å sitte på med en lettere irritabel ingeniør i bil?
Sånn mens han rævkjører bilen foran,viser fingeren til bilsjåføren i fila ved siden av ,og sier deg noen sannhetens ord?
Da henger en i stroppen over vinduet da,og håper på fritt lende resten av veien , og når en er fremme , trer en ut av bilen , liksom etter en karuselltur med lett skjelvende ben og forvirrede tarmer som forsøker finne ut hvor de har sin opprinnelige plassering.
Min ingeniør?
Er en fartsbølle,en hissigpropp og en fare for sine omgivelser!
Han skal ha den at selv om han alltid kjører for fort ,har han en viss kontroll, så faren for omgivelsene er først å fremst for dem INNE i bilen, som blir kastet rundt ,både internt og eksternt og får på seg alle frustrasjoner en ingeniør i trafikken måtte få.
Hvilket er en del?For når man er ingeniør , skal egentlig veien være ledig, der eksisterer ingen kø og veiskilt er for pingler
Har du noen gang hengt i en stropp i en bil i det man passerer ett skilt det står 60 på i 119 km/t og prøvd få med deg hva som egentlig sto der ?
Det var ett skilt til , lenger nede,men hva det formidlet ,nei si det?
Intil man plutselig fant det ut .. ahhhh.... fartsdumper!
Med utstudert manøvrering , etter ett tiårt med erfaring ,setter ikke ingeniører ned farten for å passere fartsdumper.Man forserer dem lett på skrå,i full fart og da merker ikke ingeniøren at de var der.
Hva andre i bilen føler og tenker, nei... tja.Man forstyrrer nemlig ikke en kjørende ingeniør.
Men tro det eller ei,han har kontroll.På bilens passasjerer,og på veien og øvrige trafikkforhold.
Jeg har testet det ut...
Kniper jeg med knærne , da spør han om jeg må tisse.
Gulper jeg tre ganger ,får jeg spørsmål om jeg må spy.
Og-vi har ikke kræsja , selv etter å ha kjørt i 90 i haglstorm der de andre bilene tok en pause i veikanten til det værste gav seg.
At der hender der er uhell? Jo,men hittill ikke med meg tilstede.
Men ,det at han stundom kommer med bilen i små biter under armen , nei DET snakker vi ikke så mye om !
Forsikringsselskapet har forlengst forstått det.
Er der uhell i trafikken er det aldri ingeniørens feil.Selv ikke når han parkerer innunder piper som spyr ut nedfall som lager flekker i lakken og får penger av dem til å fikse de rustflekkene som egentlig var flekkene som kom av nedfallet.
Hvilket han ikke fikser,for hvem vet hva de flekkene kan brukes til siden,dersom det skulle komme mer surt nedbør?
Forsikring dekker naturskader og , så om der skulle komme haglskur med tennisballer , eller ei ku skulle spasere over panseret , kan de komme til nyttes!
Det hender han oppgraderer bilen.Fikser litt her og fikser litt der.
Etter å ha kjørt over? ett lite fjell av en stein , snerta en bil på parkeringsplassen og rygget rett i en lyktestolpe ,hender det at han MÅ fikse litt for å få bilen i kjørbar stand,for det er ikke lett å kjøre med støtfangeren hengende delvis innunder bilen?
Og håndnem det er han , den skal han ha.Og klok.
For , det han ikke greier stripse? Det kan kastes!
Og vi skal på kjøretur til sommeren ?
Gulp
mandag 12. oktober 2009
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar