mandag 12. april 2010

ballett

Inni magen der bor det en slask.En skikkelig slask .
Ikke bare det at han drar i tarmene mine og knytter knuter på dem,men han skriker også.
Høyt

Og da hjelper det ikke å tenke på badevekter og hvor tynn jeg skal bli bare svinslasken inni der kunne holdt kjeften på seg .

Slikt tar på. En blir sulten av det.

Jeg savner trim for eldre
Hvor ble trim for eldre av?
Dette kjære hverdagsprogrammet på tven der en lærte å holde hardt fast i stolen mens en forsiktig bøyde knærne og så vidt, etter fire knebøy kjente fukt under armen av anstrengelsen. Der damene var større enn meg , eldre enn meg ,mer rynkete enn meg og jeg var tynnest og sprekest .
Å skru på Tv nå ?
Da blir jeg eldst ,mest skrukkete og tjukkest med en gang jo.
Nei , Tven skal man ligge langt unna.Hvertfall om natta.
Om natta på Tv? Da trimmer alle.
Liggende , sittende ,hengende og påtredd alskens vidunderapparater , i bikini med lysebrun sommerfarge ,rynkefrie og tynne.Det eneste apparatet jeg noensinne har sett der inne på tven som kunne vært noe for meg er ett belte som får musklene til å hoppe , uten at jeg må være med.
Eneste problemet med det beltet ? Er at jeg tror liksom ikke helt det vil rekke hele veien rundt.
Jeg så de viste det fram,og da var det nokså åpenbart at det der ? Var der intet poeng i å kjøpe..enda.
Enda,fordi ett slikt ett MÅ jeg bare ha. Det passer utmerket for meg.Da kan jeg hvile sofaen sammen med katta mens jeg blir tynn. Og får muskel.

I mellomtiden , mens jeg venter på å bli tynn nok , har jeg funnet ut at jeg bør begynne trimme litt.
Maten MÅ jeg jo ha. For ellers vil jeg jo sulte ihjel ?
Og en skal ha litt omsorg for sine nærmeste .
Seg selv og litt slik.

Så lenge nå,har jeg vært på utkikk etter en eller anna slags trim jeg kan trives med.
Jeg har testet ut romaskiner, og step maskiner .jeg har tilogmed sittet på en sykkel tre dager i uka i ett år.
Men da året var omme, fikk jeg ikke på meg støvlettene lenger for leggene var blitt feite. Og det var noe utilfredstillende over å ha syklet så langt og så lenge å bare ha kommet tre cm nærmere vinduet.
Etter mine beregninger, med min fart og kondis.. vil jeg ikke nå bort til vinduet før i år 2079 og da vet jeg ikke helt hvor stor glede jeg vil ha av det.
Man blir jo svaksynt med årene , og da er det ikke lenger sikkert jeg har noen glede av å se ut gjennom det vinduet.

Men nå,nå har jeg funnet den iddelle idretten for meg . Jeg kan gjøre den overalt . Liggende på teppe på gulvet, i senga og i sofaen .Det ser ut som en type dans. Neida, ikke slik linedans , eller reinlender...men
Pilates

En legg seg bare ned.. strekker litt på armen en fire fem ganger og løfter beinet.
Når man har gjort det tilstrekkelig mange ganger , da har man lange slanke muskler. Ikke slike klumper man får på leggen av å sykle og sykle .

Så nå skal jeg bli tynn

Jeg skal begynne med liggende balett !

1 kommentar:

  1. Si ifra om det funker a snuppa! Og evt. ta meg med som lærling! :p

    SvarSlett