mandag 30. november 2009

homofili

I dag har jeg å katta vært hos doktordama.


Enda i grålysninga pakka vi sammen pledd og haletipp før vi lukka døra på katteburet med katt inni og meg utapå.
Noen måtte jo kjøre !

Det var en spent kattejente som satte seg på mopeden for aller første gang , så jeg speeda forsiktig og holdt ikke 80 ,med sidesleng ,over fartsdumpene som jeg pleier. Da slipp man nemlig bremse ned over fartsdumpene , om man entrer dem sidelengs i 80.
Jeg vet hun burde hatt hjelm , men selv etter tiårig sondering i enhver dyrebutikk på kontinentet, har jeg enda ikke funnet noen som fører motorsykkelhjelm for katter.

Etter en fire hundre meter la kattfrøkna seg likegodt til å sove.
Jeg skjønner henne.Hun hadde det skikkelig luxus inni buret med pelspledd ,ei kjøttkake som niste og en melkeskvett.

"For ei skjønn frøken dette var da" sa dyrlegedama . Og det har hun ganske så rett i . Bjørg Enes er ei veldig sindig kattefrøken med sansen for god kløe , varme klapp og hyggelige menesker med tolmodighet til å klø.
For Frk Enes ? Hun klør mye og hun klør ofte.

Det var derfor vi dro til dyrlegedama egentlig .
En kan bli nokså trøtt av å klø pusekatt som aldri får nok .

Det er beint ut farlig å gå til dyrlege når man er kattefrøken .
Ikke bare blir en gravd i øret , men man blir studert bak også.
Og man blir hengt ut .
Kraftig ut .

Hvem ble mest overrasket ?

Etter å ha romestert rundt i øret og funnet ut at Enes pusen hadde ett helt kollektiv i øret , snudde doktordama pysa med baken fram og ....overraskelsen var ett faktum .

Frk Enes ble Bjørn Enes , sånn med ett lett bjelleklang i lufta .
"Det hadde jeg aldri trodd " sa doktordama .Og la til at Enespysen var meget feminin .
Det vet jeg jo .. jeg har jo oppdradd henne som jente !

"Homofili "kan opptre hos dyr også , forklarte doktordama

Og dermed glapp Enes ut av skapet som homofil katt .
Det kostet oss 800 kroner .


Det meste er til å leve med har meg og Bjørn Enes Pys bestemt oss for .
Og om man har bjeller eller ei ... vel , de kan en alltids kvitte seg med,om ett halvår eller så.
Da er det ingen som treng vite noe som helst ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar